23 Aralık 2013 Pazartesi

TURŞUNUZ YOKSA HEMEN YAPIN


Malzemeler:
* 1 litrelik yıkanmış cam kavanoz
* 1 tane yeni kapak
* 1 yemek kaşığı tuz
* 1 tatlı kaşığı şeker
* 1 çay kaşığı limon tuzu
* Yarım çay bardağı sirke
* 10 diş sarımsak
* Kaynamış sıcak su ( 1 litre kavanozu dolduracak kadar)

Turşu için sebze çeşitleri:
* Kıyılmış beyaz lahana
* Doğranmış havuç
* Sivri biber gibi..

Yapılışı: Öncelikle sebzelerini yıkayın ve doğrayın, 1 litrelik kavanozu dibine sarımsakları koyun üzerine kıydığınız malzemeleri doldurun üzerine tuzu,şekeri,limon tuzunu,sirkeyi koyun üzerine kaynak sıcak suyu kavanozun ağzına kadar doldurun temiz ve yeni kapağı hemen kapatın ters çevirin bir gece bekletin,ertesi gün düz çevirin isterseniz 1 hafta sonra servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun..


NOT:
* Hemen herkesin yapabileceği bir turşu
* Şu anda lahana ve havuç zamanı hemen yapın
* Lezzetli ve az tuzlu bir turşu
* 1 hafta içinde yiyebiliyorsunuz.
* İsteyen yazın çeşitli sebze ve meyvelerden bol bol yapabilirsiniz.
* Kapakların yeni olmasına dikkat edin
* Kapakları çok sıkı kapatın
* Bu malzemeler 1 lt.lik kavanoz içindir.
* Sıcak su sebzeleri yıpratmıyor.
* Turşu daha çabuk ve lezzetli oluyor.



AKILSIZ KÖPEĞİ YOL KOCA'TIR.



 

3 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,afiyetle yiyin..

Adsız dedi ki...

Merhaba,
size yazmak istedim cunku benim annemde hep "akilsiz kopegi yol kocatir" der, ben baska kimseden bu sozu duymadim simdiye kadar, bende bazen soyluyorum, yuzume gulumseme getirdiniz, tesekkurler,
Mine K. (NY)