31 Ekim 2013 Perşembe

DİYET YAPANLARA SÜTLÜ İRMİK TATLISI


Malzemeler:
* 1 litre süt
* 8 yemek kaşığı irmik
* 3 yemek kaşığı toz şeker veya tatlandırıcı
* 1 paket vanilya
* 1 tatlı kaşığı tereyağ  veya margarin
* 2 çorba kaşığı hindistan cevizi
* 2 elmanın rendesi
* Kalıp

Süslemek için .
* Tarçın

Yapılışı: Sütü,irmiği,şekeri bir tencereye koyun karıştıra karıştıra pişirin koyulaşınca içine Hindistan cevizini,vanilyayı, tereyağını ve elma rendesini ilave edin 5 dk.daha karıştırarak pişirin, istediğiniz bir kalıbı ıslatın ve malzemeyi içine dökün soğuduktan sonra üzerini streçle kapatın ve dolapta bekletin, servis sırasında ters çevirin üzerini süsleyerek dilim dilim servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...

NOT:
* Şeker hastaları için alternatif bir tatlıdır.
* Ben şeker ölçüsünü çok altzaltım.
* Şekerin yerine elma rendesi aldı.
* İsteyen tatlandırıcı ile yapabilir.
* Tatlandırıcıyı tatlıyı ocaktan aldıktan sonra ilave edin.
* İsteyen hiç şeker koymaz sadece elma rendesinin tatlısı ile yetinebilir, 
* Kendim şeker hastası olduğumdan sadece elmanın tatlısı ile tüketim yapıyorum.
* İsteyen daha fazla meyve rendesi koyabilir ama irmik miktarını azaltmalı.
* Üzerini süslemek sizlere bıraktım.
* Tarçın şeker hastalarına çok faydalı bir baharattır.
* Kalıbın tam görünmesi için üzerini süslemedim.
* İsteyen çeşitli soslarla süsleyebilir.

AHMAK MİSAFİR EV SAHİBİNİ AĞIRLAR.



2 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık hafıf bır tatlı olmus

Nurşen Aksoy dedi ki...

Tam diet yapanlara göre hafif bir tatlı olmuş..ellerinize sağlık..