14 Temmuz 2013 Pazar

OSMANLI MUTFAĞINDAN MAHMUDİYE YEMEĞİ

 Malzemeler:
* 2 tavuk budu
* 50 gr kavrulmuş soyulmuş badem
* 7-8 tane kuru kayısı  veya gün kurusu
* 1 fincan kuru üzüm
* 1 yemek kaşığı silme tereyağ
* 1 tatlı kaşığı dolu dolu bal
* Tuz, karabiber

Yapılışı: Osmanlı mutfağından Mahmudiye yapmak için öncelikle tavukları haşlayın,ve kemiklerinden ayırın, ayrı bir tencerede tavukları tereyağında rengi kızarana kadar kızartın üzerine büyün malzemeyi ilave edin biraz tavuk suyu koyun, tuz ve baharatları koyun meyveler yumuşayana kadar biraz pişirin,Sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...
NOT:
* Çok lezzetli ve besleyici bir yemektir.
* Günümüzde yemeklere kuru meyve ilave etmek yağınlaşmaya başladı.
* Ben file badem kullandım
* Ben meyveleri biraz ılık su içinde ısladım.
* Bu miktar 2 kişiliktir.
* Tuz,baharat ve yağ miktarları size kalmıştır.
* Yemeğin suyunu artırıp sulu bir yemek yapabilirsiniz.
* Başka Osmanlı Yemekleri için Tık Tık


BORÇSUZ ÇOBAN, YOKSUL BEYDEN DAHA İYİDİR.



3 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ülkemizdeki kadar kendine has,özel ve lezzetli yemekleri olan bir memleket yok..Özellikle Osmanlıdan gelen yemekler..Bu nefis yemeğede bayıldım.İftarda birgün deneyeceğim,ellerinize sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Hergün yeni bir şey öğrenmek çok keyifli, özellikle sizin blogda ben bu tadı alıyorum.Elinize sağlık.

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

çok ilginç değişik bir yemek..Ellerine sağlık canım..