18 Ekim 2012 Perşembe

TAVUK SUYUNA ÇORBA

 Malzemeler:
* 2 adet kemikli tavuk göğsü
* 2 yemek kaşığı un
* 2 yemek kaşığı tereyağ veya margarin
* 1 çay bardağı arpa şehriye
* Tuz, baharat
* Su

Üzeri için:
* Kıyılmış maydanoz
* Limon suyu

 Yapılışı: Tavuk göğüslerini iyice yıkayın, geniş bir tencereye 1 kaşık tereyağ koyun etleri iyice kavurun, üzerine 6-7 su bardağı sıcak su ve tuz ekleyin etlerin yumuşamasına ve pişene kadar kaynatın.Kaynayan tavuklu suyu bir başka kaba süzün, aynı tencereye kalan yağı, unu ve şehriyeyi koyun yeniden kavurun, kavrulunca üzerine süzdüğünüz tavuk suyunu ilave edin ve kaynatın( 10 dk) etleri ayıklayın ve didikleyin çorbaya ilave edin, pişince üzerine bol maydanoz kıyın, limon sıkın sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun...
 NOT:
* Tavuk suyu çorbaları hastaları dirilten bir çorbadır.
* Tavuk suyuna yapılan çorbalar çok lezzetli olur.
* Çiğ tavuk eti ile uğraştıktan sonra mutlaka, bıçağınızı, kesme tahtasını ve ellerinizi çok iyi sabunlayın.
* Çiğ tavuk eti bakterileri çok fazla taşıyor.
 * Tavuk suyuna çorbalara tavuğun butları da konulabilir.
* Ben büyün tavuk alıyorum, parçalıyorum kemikli kısımları çorbaya kullanıyorum.
* Un, baharat ve yağ miktarlarını kendinizde ayarlayabilirsiniz.
* Yağ çeşitini de kendinize göre değiştirebilirsiniz.
* Suyunuzun miktarınıda göz kararı ayarlayabilirsiniz.

KEÇİ NEREYE ÇIKAR, OĞLAK ORAYA ÇIKAR

8 yorum:

Ferkay dedi ki...

Sevilmez mi bu güzelim çorba ellerine sağlık Reyhanım..

Gisi Tasarım dedi ki...

Ya RABBİM nasıl güzel bir nimettir o tavuk suyu. Çorbasından pilavına, neye girse bir başka lezzet katıyor subhanaAllah.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

bütün söylediklerinize katılıyorum fakat birşey eklemek istiyorum tavuktan da korkar olduk şahsen ben tavuk yemeyi severim hem de her türlüsünü bir de gıda konusunda denetimler istediğimiz gibi bizi tam anlamıyla koruyan hale gelse. :( tavuk suyuna hiç kıyamam ben de yaparım sık sık buna benzer çorbalardan elinize emeğinize sağlık. çok konuştum neyse hayırlı akşamlar...

Özgen dedi ki...

Tam bir şifa çorbası elinize sağlık sevgiler...

Canan Demirbağ dedi ki...

Off süper olmuş,ellerinize sağlık..

sihirlirloklava dedi ki...

ellerinize sağlık...tam bir şifa çorbası..hem tadı hem kokusu dayanılmaz.şimdi olsa nasıl yenirdi:))

Unknown dedi ki...

Nasıl çok severim anlatamam:)
Hele kahvaltıda asla hayır diyemem.
Tavuğum olsaydı bir koşu gidip konduruveridim kahvaltıya ama,öğlene artık:)
Ellerinize sağlık.
Şifa olsun inşAllah.
Muhabbetle..

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Super gorunuyorlar ellerinize saglik


Sizi takibe aldim, benimkine de beklerim

Sevgiler

www.mugekokluatik.blogspot.com

Ates boceginin annesi Muge:)