13 Şubat 2012 Pazartesi

ARNAVUT BÖREĞİ



Malzemeler:
* 2 büyük kase un
* tuz
* Biraz sirke
* 1 paket istediğiniz bir margarin
* 1 su bardağı sıvıyağ
İçi İçin:
* 500 gr ıspanak veya pırasa(yıkanmış temizlenmiş ve incecik doğranmış)
* 3 yemek kaşığı yoğurt
* Baharat( karabiber, pul biber)
* Tuz
*  3-4 yemek kaşığı sıvıyağ

 Yapılışı: Margarinin 4/1 ni ayrının ve eritin, içine sıvıyağını ilave edin, bir kenarda bekletin. Ispanakları yoğurt,yağ,tuz ve baharatlarla iyice karıştırın bir kenarda onuda bekletin. Unu büyükçe bir kapta tuz,sirke su ilave ederek güzelce yoğurun, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur haline gelene kadar yoğurun, biraz hamuru dinlendirin, hamurdan 24 parça beze (yumak) yapın, bezeleri ikiye ayırın, ( yani 12 beze alt için, 12 beze üst için) ayırdığımız 12 parça bezeyi tek tek tabak büyüklüğünde açın, her parçanın arasına bolca yağ karışımından sürün, 12 parça açılan hamurları üst üste koyun, bütün hamuru tepsinizin büyüklüğünde açın ve tepsinize yayın, arasına hazırladığınız ıspanaklı harcı yayın, diğer 12 parça bezeyide aynı şekilde yağlayın açın, tepsideki harcın üzerine yayın,kenarlardan taşarsa güzelce iç tarafa kıvırın, üzerine kalan  katı yağı bolca yağ sürün 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet Şeker Olsun....

NOT:
* Börek çok lezzetli ve yapımı kolay bir börektir.
* Arnavutlukta milli bir börektir. Ülkemizde çok yapılmaktadır.
* En önemli özelliği bol yağlı olmasıdır.
*Yağı kısarsanız güzel açılmaz ve tel tel olmaz.
* Hamuruna sirke koymak hamuru tel tel yapar.
* Biz ıspanaklı yaptık aslı pırasalıdır.
* Üzerine yağ ile birlikte yoğut veya yumurta sürebilirsiniz.
* Hamur açmayı bilmeyenlerin bile yapabileceği bir börektir.

KORKU YALAN GETİRİR

25 yorum:

buzlubadem dedi ki...

Elinize sağlık, babaannem çok yapardı bunu...

NoNo dedi ki...

ohh ohh miss gibi... Ellerinize sağlık :)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm, Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık. Sevgiler...

BETÜLCE dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor üstü çıtır çıtır sanki ıspanaklı böreğede bayılırım.

NzlGl dedi ki...

Has Arnavut dostlarımızdan yemişliğim vardır. Gerçekten harika bir börek oluyor. Sizinde ellerinize sağlık, sevgiler

Fransali Gelin dedi ki...

ah ne severim ben bunu yaa. pirasalisini yapardi bi arnavut komsumuz sagolsun hep verirdi. Ellerinize saglik ogunlerimi hatirladim ya çocuktuk ah ahh

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis çıtır çıtır bir börek olmuş.
ellerinize sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis çıtır çıtır bir börek olmuş.
ellerinize sağlık

tülin dedi ki...

Bir arnavut olarak en çok yaptığımız börektir.
Sadece sıvı yağ kullanıyor ve üzerine yoğurt suyu-yağ sürüyorum.
Patatesli-derotlu da güzel olur.Tabii aslı pırasalı içle yapılandır.
Ellerinize sağlık.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Güzel cümlelere teşekkür ederim...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Gülocuğum teşekkürlerrrr....

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

Bizde çok yapıyoruz bunu harika bir börek sznkide çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık...

sare dedi ki...

Sevgili öğretmenim, gene harika bir lezzeti paylaşmışsınız, ellerinize sağlık.
Sofra dergisinin Şubat sayısında ödül töreninden görüntüler vardı, tekrar tebrik ediyorum.
Daha çok ödüllü yarışmalara...
Görüşmek üzere, sevgiler.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Sareciğim ilgine çok teşekkür ederim.sevgilerrrr...

tintirişin zembili dedi ki...

Sadece Kendim imrensem boşver diyecektim ama benim minik erkeğim Halaaa bana yaparmısın deyince akan sular durdu Umarım buradaki kadar güzel olur yoksa çenesinden kurtulamam
Selamlar

Mutfak Dili dedi ki...

Oy nasil citi citi olmus elinize saglik olsun ..

Canan Demirbağ dedi ki...

harika gözüküyor,ellerinize sağlık:))

Richard Cottrell dedi ki...

thank you for coming all the way to middle America to be my follower and read my blog. I am your latest as well. I hope to see more from you and your blog soon. Richard from My Old Historic House.

sibelyalcincom dedi ki...

Kat kat nede lezzetli görünüyor:)

Unknown dedi ki...

Bu böreği kayınvalidem bir yapar ki elinle tutamazsın dağılır gider.Ellerine sağlık canım nefis tadını bilirim

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim....

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ablacım ben geldim
çoook güzel çıtır
çıtır
ellerine sağlık
:))
muhabbetle kal
.))

Asiye VURAN dedi ki...

MÜTHİŞ OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

Oglak Kizlari dedi ki...

Bidenem, ilginçtir ben daha geçen ay yeni yedim. Göçmen bir hanım yapmıştı, doyamadım.

Tarifini bulmak beni sevindirdi. Deneyeceğim.

Ellerine sağlık.
Börek takipçisi Çiğdem

Handan dedi ki...

BURSA da Arnavut böreği yapacak bayan usta arıyorum.