15 Eylül 2011 Perşembe

TARÇINLI KURABİYE

Malzemeler:
*1/2 paket margarin(125 gr) veya tereyağ
* 1 su bardağı sıvıyağ
* 1 yumurta
* 6 yemek kaşığı toz şeker
* 2 su bardağı buğday nişaştası
* 2,5 u bardağı beyaz un
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
Üzeri için:
* 1 yemek kaşığı tarçın
* 4 yemek kaşığı pudra şekeri
Yapılışı: Bütün malzemeyi karıştırın, kulak memesi yumuşaklığında yoğurun, hamuru 30 dk. dinlendirin. Hamurdan aldığınız parçaları silindir şekli vererek verev verev kesin, 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri az kızaranada kadar pişirin. Soğuduktan sonra tarçınlı pudra şekeri karışımına batırıp servis yapın.
Afiyet Şeker Olsun.

NOT:

* Kurabiye hamurunun iyice yoğrulması gerekir.

* Kurabiyenin kızartılmasına dikkat etmek gerekir çok pişirirseniz tadı hoş olmaz


* Kurabiyeler soğumadan tarçınlı pudra şekerine bulamayınız.

* Silindir şeklini verirken elinizi az yağlayabiliriniz.

* Siz kurabiyelere istediğiniz şekli verebiliriniz.

* Hazırlamaı kolay çok lezzetli bir kurabiyedir.

* Tereyağ ilede çok lezzetli oluyor.

* Tarçın kurabiyelere çok lezzet veren bir baharattır.

* İstereniz içine kırık badem,fındık,fıstık ekleyebilirsiniz.

* Ben sade tarçınlısını seviyorum.

* Bu ölçüden çok syıda çıkıyor, iterseniz hamurun yarısını difrizde aklayabiliriniz.

* Kapalı cam kaplarda tazeliğini kaybetmeden uzun süre saklanabiliyor.

* Hazır satılan tarçınlı dekor pudra şekerleri ile aynı lezzeti tam olarak yakalayamadım.

* Kahvelerin yanında çok güzel bir alternatif olacağını düşünüyorum.


VER YARİNİ ELLERE, VUR POPONU YERLERE

12 yorum:

durutarifler dedi ki...

Tarçını nedense hep çok sevmişimdir . Kurabiye harika kokmuştur. ellerine sağlık

NzlGl dedi ki...

Tarçına bayılıyorum. Son zamanlarda pilavımın üzerine bile serpiyorum. Bu yüzden tarçınlı tariflerin başımın üzerinde yerleri var.
Ellerinize sağlık....

Bu atasözünü hep annem söylerdi:)
teşekkürler ,sevgiler

Unknown dedi ki...

buram buram tarçın kokusu alınca evi çig çig yiyesim gelir benim.ellerine saglık.

sibelyalcincom dedi ki...

Kokusu mutfağı sarmıştır:)))ellerinize sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Misss gibi tarçın kokusuyla nasılda lezzetli olur.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

tülin dedi ki...

Denemeye değer,sağolun.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh cok severim :) ellerine saglik canim cok lezziz görünüyor.. sicacik sevgiler

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok bereketli ve lezzetli kurabiyeler sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tamda geçerken ,
bu güzeller güzeline hiç hayır demek gelmedi içimden :)

BETÜLCE dedi ki...

Ellerine sağlık,gerçekten tarçınlı kurabiye çok güzel oluyor.

PaSaSofraM dedi ki...

Biz zayifliyoruz etkinligi
Merhaba sayfamda cok arkadaslarin diyet yemekleri sormasiyla yola cikiyorum, tabiki ben kendimde kilo vermek istedigim icin benim icinde iyi olacagini düsünüyorum. Kisacasi ben diyet yemekleri icin bir etkinlik yapmak istiyorum diyet denince yagsiz tuzsuz yemek yemek ilk akla geliyor halbuki nekadar güzel yemekler yapabiliriz bununlari paylasmak istedigim icinde sizleride davet ediyorum 01.10.2011 baslayip 01.11.2011de tüm arkadas ve doslarimi takipcilerimi davet ediyorum.

Simdiden kilo vermek isteyen tüm arkadaslarimiz adina yardim ve paylasimlariniz icin cok tsk.ler

Saygilarimla Pasa-kizi

çeşnici Handan dedi ki...

Kurabiyeye tarçın girince ortaya nefis bir tat çıkıyor harika olmuş kahvemin yanına alıyorum ellerinize sağlık.