22 Nisan 2011 Cuma

DONUT (DONATS)



Malzemeler:

Hamuru İçin:
*2 yumurta

*Yarım paket yaş maya
*Yarım su bardağı sıvı yağ
*Tatlı kaşığı tarçın
*3 yemek kaşığı toz şeker
*1 su bardağı ılık su
*4 su bardağı un


Süslemek İçin:
*Erimiş çikolata( beyaz ve siyah)
* Krokan parçacıkları
* Fındık parçaları veya fıstık
* Süsleme şekerleri
* Tarçın
* Pudra şekeri

Yapılışı: Yaş mayayı ıslık suda eritin içine 3 kaşık şekeri ekleyip, karıştırın biraz kabarmasını bekleyin. Genişce bir yoğurma kabına unu koyun. Erittiğiniz mayayı ve diğer malzemeleri ilave edin. Hamuru güzelce yoğurun. Merdane(oklava) ile 1 cm ya da 1 parmak kalınlığında açın. Bir su bardağı ile daireler kesin, Ortalarını da daha ufak bir daire kalıp ile kesip boşaltın. Kestiğiniz hamurları yağlı kağıdının üzerine alın el mayasının gelmesi için 30 dk bekletin. Mayalanınca kabarır. 180 derece fırında kabarıp pembeleşene dek pişirelim. Fırından çıkınca biraz soğumasını bekleyip üzerini isteğiniz
malzeme ile süsleyebilirsiniz.
Afiyet Şeker Olsun.....
NOT:
* Donut yaparken hamurunuzun iyi mayalanmasını sağlayın.
* Donutları keserken konserve kavanozu tam ölçü oluyor.
* Küçük kalıbı kendinize göre ayarlayabiliriniz.
* Donutlar şekil aldıktan sonra el matasının gelmesi için mutlaka tepsi içinde 30 dk. bekletin.
* Donutları isterseniz yağdada kızartabiliriniz.ben fırında pişirdim.
* Donut yaparken isterseniz elinizle küçük yuvarlak beze yaparak mayalanması beklenir.
* Bu bezelerin ortasını bir kalıpla çıkarıpta halka şeklini verebiliriniz.
* Çikolata ile süslerken,çikolatayı benmari usulü eritebilirsiniz.
* Üzerini istediğiniz her türlü süs malzemesiyle süsleyebiliriniz.
* Marketlerdeki çok çeşitli kremalardan,süslerden ve çikolata soslarından yararlanabilirsiniz.

ATIN İYİSİNE DORUK, KÖTÜSÜNE DELİ DERLER




12 yorum:

Adsız dedi ki...

Que rico!

mine dedi ki...

amanın aman kim sevmez bu nefisleri hayırlı cumalar

ONLARUYURKEN dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzeller,
tarif için çok teşekkürler
sevgilerle

mutfagabuyrun dedi ki...

ayyyy ben bayıldım bunlara canım.alıp kaçsam diyorum.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel çok şık ellerine sağlık çok güzel tarif ve fikirler verdin canım ellerinize sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Bal ablam ellerine sağlık donutlar süper öpüyorum.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Eline saglik canim,donut,u hep denemek istemis kizartma oldugu icin kacinmistim,firinda pismesi cok guzel tesekkurler paylasim icin.
Sevgilerimle...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Gönlümden teşekkürlerrrr...sevgilerrrr...

MAVİANNE dedi ki...

ayyy bunlar süper
yapabilir miyim acaba
benim çocuklar bunlara bayılır

Özgen dedi ki...

Harika olmuşlar aynı dışardakiler gibi sevgiler elinize sağlık

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Donutlar harika görünüyorlar..
Sevgiler
cali

Bir Dilim Düş dedi ki...

nefisssss bayılırım hepsi de harika görünüyor özellikle de fırında yapılmasını tercih ediyorum :)))elelrinize sağlık.

Sevgiler
Evren